Ahad, 1 Januari 2023

Selamat tahun baru 2023

 Hari ini hari pertama untuk tahun 2023.

Saya ucapakan Selamat Tahun Baru kepada semua  ahli kumpulan Minor Ekonomi.





Tahun lepas , Saya paling gembira adalah orang yang " mula " buat masalah dalam kumpulan Minor Ekonomi satu tahun dahulu mohon masuk dalam satu kumpulan yang ditumbuh oleh saya dan yang saya buat admin.

Selepas disingkir keluar. Dia bermuka tebal PM saya. Ini pertama kali saya terima PM dia. ( Saya tidak kena dia, dia buat kacau dalam kumpulan saya mungkin kumpulan dia tidak sebanyak ahli kumpulan saya. ) 

Dia kata saya sepatutnya membantu dia!!!!!! Ini bermaksud dia tahu saya boleh membantu!!!! Kenapa dia serang saya dalam kumpulan Minor ekonomi. 

Kesihan orang keluar kumpulan sebab serangan dia. Dia mengakibatkan orang lain keluar kumpulan saya ( Tak dapat bantuan ) dan dia sendiri mahu masuk kumpulan saya.........bantuan saya????

Untuk adil kepada semua orang. Biar lihat bukti apa yang dia cakap :

Beberapa hari yang lalu 26 Disembar 2022. Saya terima PM berikut :



Dia mahu masuk kumpulan orang. Bukan perlu minta atau mohon ke? Dia ingat tuduh orang dapat masuk kumpulan orang lain ke?

Kan dia yang judge saya? Dia yang spread hatred dalam kumpulan saya yang akibat orang tidak suka enviroment dan keluar kumpulan. Sekarang cakap terbalik pulak.

Dia yang akibat orang keluar kumpulan. Tapi, dia seorang mahu masuk balik! Boleh ke? Orang yang keluar kumpulan. Sorry, bukan pasal dia???

Dia tak tahu saya masih simpan semua bukti ke? 

Hakikatnya ialah tak ada orang keluar kumpulan beramai-ramai selepas singkir dia keluar kumpulan. 


Dia yang jadi orang keluar kumpulan, Dia good coursemate? Saya bukan good coursemate......sekali lagi? Kenapa dia mahu masuk kumpulan saya. Kan satu tahun yang lepas dia sudah judge saya bukan good cousemate dan akibat 17 orang keluar kumpulan? Kenapa mahu masuk kumpulan sekali lagi jika saya bukan good coursemate?

Saya mesti terbuka dan biar dia tegur? dan terima dia balik masuk kumpulan?? Kan kumpulan dah sebenarnya di pecah oleh dia? Tapi saya bertindak supaya kumpulan tidak dapat pecah oleh dia adalah saya judge dia pulak!

Ini salah satu sebab saya ada kumpulan CGPA 3.00 ke atas. Selalu , Didapati orang yang suka tegur orang adalah orang tidak dalm kumpulan CGPA 3.00 ke atas. Jika terbuka dan ikut tegur dia, tentu CGPA akan sama dengan mereka akhirnya.

Jika dia boleh tegur. Tak perlulah minta masuk kumpulan orang lain. Sebab setiap perkongsian akan di tegur. Jika ada pandangan lain. Biar berpisah sahaja.  Kan CGPA anda akan lebih tinggi jika semua orang terbuka dan ikut teguran anda?

Saya mahu think of consequences terhadap dia.......seorang? Tapi, dia tak think of consequences 17 orang lagi yang keluar kumpulan akibat dia? dia patut think of consequence sebelum dia bertindak. Bukan saya.


Selepas satu tahun. baru God act on her? kenapa dia kata God act on me pulak?

Sekarang mahu move on pulak. 17 orang itu pun belum kembali kumpulan saya pun. Kesian 17 orang yang sudah keluar kumpulan. Dia dah move on. Jangan tipu oleh dia. Dia seorang mahu masuk balik kumpulan sendiri. Tinggal semua kamu!!!

Dia suruh buka minda. Terima dia seorang masuk balik kumpulan. Bantu dia seorang. Hakikatnya ialah ada 17 orang keluar kumpulan akibat perbuatan dia.

Saya selalu dengar orang pointer rendah yang mahu tingkatkan pointer. Itu munasabah. Saya sendiri pointer lebih 3.00. Tapi,  Saya rasa saya dah capai had. Jika saya ulang. Mungkin pun lebih kurang sama pointer sahaja. Mungkin dia lebih pantai. 

Tapi, dia memang tidak faham apa yang saya buat. Semua ada ajar dalam subjek Pelakauan Organisasi. Jadi, bukan ikut pointer. ikut pandangan dan tindakan seseorang. lebih baik jangan jelas kepada dia sekarang. Mungkin selepas satu tahun.



Dia cakap terbalik sekali lagi:


Jadi, saya beritahu dia sebenarnya, dia dah terbalik:


Saya tidak tahu kenapa orang selalu tidak selesa bila saya cari ahli untuk CGPA 3.00 ke atas. Sekarang saya baru tahu. Mereka rasa saya pandang rendah kepada mereka. Saya tidak berniat bergitu. Sekarang baru saya faham.

Saya cuma ikut pengajaran JUJ103 PJJ dan literasi komputer. Yang saya perlu cari ahli kumpulan yang sama matlamat. Mungkin saya akan tulis satu blog CGPA 3.00 ke atas jelaskan ini

Jika pointer dia 3.00 ke atas. Kenapa rasa saya pandang rendah dia pulak?


Sekali lagi, dia cakap terbalik. Kan saya yang spread ilmu. Dia buat kacau dalam kumpulan supaya saya tidak dapat spread ilmu. Dan dia sendiri seorang mahu kembali dapat ilmu, abaikan orang yang keluar kumpulan.

Saya juga dalam salah satu kumpulan besar dia. Dia dah tak aktif selama setahun. Tak nampak dia spread apa-apa ilmu.

Kenapa dia mahu masuk kumpulan saya jika saya tidak spread ilmu. 

Kesian orang keluar kumpulan kerana dia. Dia tidak pedulikan kamu!!!!!



Beberapa bulan dulu, ada seorang lagi, Yana, juga mahu masuk kumpulan saya sekali lagi. Dia buat dalam kumpulan besar. lebih dahsyat. Semua berlaku selepas satu tahun. Semua sudah jelas.Sebenarnya, mereka tahu manfaat bantuan saya. Tetapi, mahu beri tanggapan bahawa ramai keluar kumpulan.

Jelaslah, mereka semua mahu masuk kumpulan sendiri, Tidak pedulikan orang yang keluar kumpulan akibat perbuatan mereka.

Mereka silap mereka buat perkara bergitu pada mula tahun 3, selepas semua orang pernah bergalaman dalam kumpulan tugasan dengan mereka dan saya. Dan boleh buat perbandingan. Walaupun ada orang ikut fitnah mereka dan bukan ikut pengalaman sendiri. Tetapi, itu hanya baru tamat tahun 2. mereka masih perlu bantuan tahun 3,4,5. Itu bukan pasal saya. Saya hanya lindungi ahli kumpulan saya sahaja supaya tidak dipengaruh daripada pandangan orang lain. Pandangan tidak sama. Boleh ada kumpulan baru yang lain. Orang bebas ikut mereka jika mereka setuju engan pandangan mereka atau kumpulan mereka lebih manfaat. Tak perlu semua sama kumpulan. 
 
Semua sudah jelas selepas satu tahun. 




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dr Foong nasihat untuk literature review JFW460 Kewangan Korporat

  Bagi tujuan penulisan akademik, terutamanya literature review dalam FYP, kita akan rujuk kepada jurnal yang di'index' dalam Scopus...